Nieuwsbrief

Top vacatures

Junior Compliance Officer

Voor onze opdrachtgever, een financiële dienstverlener in de
regio Amsterdam, is NL Juristen op zoek naar een:

Junior Compliance Officer

Taken:

  • Het up-to-date houden van de “client acceptance files”;
  • Het beoordelen van klanten structuren;
  • Inrichten en verder optimaliseren van compliance processen;
  • Onderhouden en actualiseren van de compliance database;
  • Signaleren van risico’s;
  • Monitoren;
  • Het informeren van de organisatie en de afdelingen inzake nieuwe
    wet- en regelgeving;
  • Het afnemen van audits bij cliënten;
  • Alle overige voorkomende Compliance werkzaamheden.

​Profiel:

  • Afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Circa 1-3 jaar relevante werkervaring;
  • Minimaal 1 jaar ervaring met Compliance in bij voorkeur de financiële
    branche is een eis;
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord
    en geschrift;
  • Zelfstandig en proactief;
  • Praktisch ingesteld zijn;
  • Flexibele werkmentaliteit.

Het betreft hier een fulltime functie (32 uur is bespreekbaar).
Het is een vaste baan welke zal starten met een jaarcontract.
Het is een leuk, betrokken team bij een grote, professionele
en internationale organisatie. Er heerst een prettige werkmentaliteit
met veel mogelijkheden voor persoonlijke groei en ontwikkeling.

Graag geven we je meer informatie. Je kunt hiervoor contact
opnemen met Nicole Riviere van NL Juristen op nummer 0294-450900
of stuur je cv naar
n.riviere@nljuristen.nl

Startend kandidaat-notaris

Greenberg Traurig (GT) is een Amerikaans multi-practice kantoor.
Wereldwijd telt GT 38 kantoren en ruim 1900 advocaten. De kantoren
zijn gevestigd in de Verenigde Staten, Latijns-Amerika, Europa,
het Midden-Oosten en Azië.

GT Amsterdam is de thuisbasis van een team van ervaren advocaten,
fiscalisten en (kandidaat-) notarissen. Zij is een geïntegreerd
onderdeel van GT, dat vanuit een wereldwijd netwerk van juridische
professionals hoogwaardige juridische dienstverlening levert
aan cliënten die nationaal dan wel internationaal actief zijn.
Naast een groot nationaal en internationaal netwerk hebben wij
als één van de weinige kantoren in Nederland een dagelijkse en
directe samenwerking met onze collega’s in de VS.

In 2014 zijn we verhuisd naar het dynamische centrum van Amsterdam:
het Leidseplein. Ons Amsterdamse kantoor is in alle opzichten
een jong en ondernemend kantoor waarbij service op het hoogste
niveau op de eerste plaats komt. Je krijgt bij GT de kans om
aan de slag te gaan in een dynamische omgeving waarin een informele
werksfeer en teamspirit voorop staan.

Wij hebben de ambitie om te groeien en zijn per direct op zoek
naar een:

Startend kandidaat-notaris

Als startend kandidaat-notaris maak je deel uit van ons ervaren
team dat op dit moment bestaat uit 2 notarissen, 5 kandidaat-notarissen,
2 secretaresses en een werkstudente. Het notariële team richt
zich voornamelijk op de ondernemingsrechtelijke transactie- en
adviespraktijk, waaronder fusies en overnames, financieringen,
(her)structureringen en andere vennootschapsrechtelijke werkzaamheden.
Naast het leveren van maatwerk in het opstellen van notariële
akten en complexe overeenkomsten, vervul je een belangrijke rol
als adviseur bij diverse juridische aspecten rondom ondernemingsrechtelijke
vraagstukken. Je draait direct mee in de praktijk en werkt nauw
samen met onze advocaten en fiscalisten.

Functie vereisten:

  • een (bijna) voltooide studie Notarieel Recht;
  • je bezit ondernemingsmentaliteit en een goed gevoel voor commercie;
  • je bent proactief, betrokken en ambitieus;
  • je bezit een natuurlijke focus op kwaliteit- en resultaatgericht
    werken;
  • je bent een enthousiaste teamplayer die topprestaties wil leveren
    en wil bouwen aan de toekomst van onze praktijk;
  • je beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge vaardigheden
    in de Nederlandse en Engelse taal.

Wat bieden wij jou?

  • een gevarieerde praktijk binnen een internationale werkomgeving;
  • ruimte voor ontplooiing, eigen inbreng en ondernemerschap;
  • persoonlijke en professionele ontwikkeling;
  • korte lijnen, een open communicatie en een prettige werkomgeving;
  • uitstekende arbeidsvoorwaarden.

Ben jij ondernemend en ambitieus? Wil jij deel uitmaken van
ons kantoor en met toewijding en gedrevenheid werkzaam zijn in
internationaal verband?

Solliciteer dan direct via onze website
www.werkenbijgt.nl

Jouw sollicitatie kun je ook sturen naar
recruitment@eu.gtlaw.com

Gelieve daarbij een volledig CV, motivatiebrief en eventuele
beoordelingen, indien aanwezig, mee te zenden.

Voor nadere informatie over de inhoud van de functie en de procedure
kun je contact opnemen met Mirjam de Groot, HR, telefoon 020-3017307.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Interim Bedrijfsjurist

Voor onze opdrachtgever, een internationale organisatie gevestigd
in de Randstad, zijn wij op zoek naar een

Interim Bedrijfsjurist

Taken

  • Opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van diverse commerciële
    contracten;
  • Juridisch ondersteunen en adviseren van de general counsel,
    de diverse business units en management;
  • Aansturen van externe adviseurs.

Profiel

  • Afgeronde universitaire opleiding Rechten;
  • Circa 3-5 jaar relevante werkervaring als bedrijfsjurist/advocaat
    (bij voorkeur opgedaan bij een IT bedrijf);
  • Ervaring met bedrijfsjuridische werkzaamheden in de breedste
    zin, met name contractenrecht, privacy recht, en ondernemingsrecht;
  • Ervaring met aanbestedingen is een pré;
  • Gevoel voor en betrokkenheid met de business;
  • Snel van begrip;
  • Doortastend;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Pragmatisch;
  • Accuraat;
  • Uitstekende kennis van de Engelse taal (in woord en geschrift);
  • Zelfstandig.

Het betreft hier een interim-opdracht met een startdatum op
zo kort mogelijke termijn (fulltime waarbij 32 uur per week bespreekbaar
is).

Herken je jezelf in dit profiel en ben je op zeer korte termijn
beschikbaar dan ontvangen we graag je cv met een korte toelichting
op
m.emond@nljuristen.nl

Senior Associate

RESOR is continuously seeking to strengthen its team with people
who have the talent, drive and commitment to reach the top in
what we do.

If you’re a senior associate and are ready to take the next
step in your career, visit us at
www.resor.nl.

Senior Bedrijfsjurist – Diemen

Organisatie

De afdeling bestaat op dit moment uit 3 juristen (incl. director)
en 1 legal assistent. Deze vacature is een vervanging van 1 van
de juristen. Op de afdeling worden met name arbeidsrechtelijke
en verbintenisrechtelijke vraagstukken behandeld. De afdeling
is een dynamische en hectische afdeling die continu in beweging
is mede ook omdat de afdeling aanspreekpunt is voor allerlei
soorten vraagstukken vanuit alle onderdelen van de business.
Dat houdt onder meer in dat de afdeling op een breed gebied ondersteuning
biedt.

Functie

De senior bedrijfsjurist is verantwoordelijk voor het in lijn
met wetgeving, rechtspraak, visie en beleid van de organisatie,
zelfstandig adviseren over en het afhandelen van allerlei juridische
vraagstukken die ontstaan binnen de organisatie ( en al haar
ondernemingen) met een zo’n succesvol mogelijk resultaat. Met
als primair aandachtsgebied contractenrecht en secundair arbeidsrecht.

  • Hij/Zij heeft als primaire taak het optreden als zelfstandig
    juridisch adviseur aan alle niveaus/lagen binnen de organistie
    bij zaken zoals het opzetten en beoordelen van samenwerkingsovereenkomsten
    met opdrachtgevers, aanbestedingen en tenders en het behandelen
    van discussievraagstukken over algemene voorwaarden, beoordelen
    inkoopovereenkomsten en secundair het in behandeling nemen van
    CAO kwesties, disfunctioneren en ontslag medewerkers en overige
    juridische projectmatige vraagstukken;
  • Hij/Zij is eindverantwoordelijk voor de regie inzake juridische
    ondersteuning, (commerciële) advisering en het zo succesvol mogelijk
    tot stand laten komen van samenwerkingsovereenkomsten van de
    organisatie;
  • Hij/Zij zal daar waar gewenst deelnemen/leiding geven aan een
    projectteam dat tot doel heeft het (door)ontwikkelen en verwezenlijken
    van nieuwe dienstverleningsvormen/producten en/of veranderingstrajecten
    van meer dan gemiddelde omvang en complexiteit en een projectmatige
    aanpak van organisatievraagstukken waar binnen juridische aspecten
    een rol spelen;
  • Hij/Zij handelt pro-actief in het doen van voorstellen bij het
    veranderen van wetgeving en reglementering die van invloed (kunnen)
    zijn op het werkproces binnen de organisatie;
  • Hij/Zij is verantwoordelijk voor het ontwerpen, verwezenlijken,
    uitvoeren, bewaken, toetsen en evalueren van juridische procedures,
    juridische standaarden en juridische producten en diensten die
    bijdragen aan een optimalisatie van de bedrijfsvoering;
  • Hij/Zij heeft als taak het mede ontwikkelen en verwezenlijken
    van juridisch beleid en dit bewaken m.b.t. de uitvoer;
  • Hij/Zij draagt zorg voor het bijhouden van de algemene en functiespecifieke
    juridische kennis om zo aan de hand daarvan de kennis toe te
    passen, nieuwe mogelijkheden te creëren, actie te ondernemen,
    adviezen op te stellen en memo’s te schrijven;
  • Hij/Zij voert zelfstandig de interne en externe juridische correspondentie.

Functie eisen

  • Universitair geschoold, afgeronde opleiding rechten;
  • Minimaal 6 – 10 jaar relevante werkervaring als bedrijfsjurist
    in de zakelijke dienstverlening;
  • Gedegen interesse in en kennis en ervaring met contractenrecht
    en arbeidsrecht;
  • Commerciële inslag;
  • Communicatief vaardig (algemeen en jargon) zowel schriftelijk
    als mondeling;
  • Gewend aan een hectische omgeving en onder druk (snel) kunnen
    werken;
  • Een probleem oplossingsgerichte en creatieve mentaliteit;
  • Pro actieve en positieve werkhouding;
  • Zeer goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Teamspeler;
  • Kennis data privacy (verbintenisrecht) is pré;
  • Leuk vinden om met verschillende mensen en verschillende bedrijfsculturen
    om te gaan;
  • Goed kunnen (om)schakelen in advisering aan allerlei lagen;
  • Niet bang voor een uitdaging!

Aanbod

Leuke, uitdagende fulltime baan, in een dynamische organisatie
met een prima arbeidsvoorwaarden pakket.

Inlichtingen

Eleanor Oehlmann

088 – 6288 388

eoehlmann@legalmatters.com



Sollicitatie


Vivianne de Wit

088 – 6288 388

vdewit@legalmatters.com

Compliance officer

Taken:

  • Het up-to-date houden van de “client acceptance files”;
  • Het beoordelen van klanten structuren;
  • Inrichten en verder optimaliseren van compliance processen;
  • Onderhouden en actualiseren van de compliance database;
  • Signaleren van risico’s;
  • Monitoren;
  • Het informeren van de organisatie en de afdelingen inzake nieuwe
    wet-en regelgeving;
  • Het afnemen van audits bij cliënten;
  • Alle overige voorkomende Compliance werkzaamheden.

Profiel:

  • Afgeronde universitaire opleiding Nederlands of Notarieel Recht;
  • Circa 2- 5 jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring in de financiële branche is een harde eis;
  • Kennis van Wft;
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord
    en geschrift;
  • Zelfstandig en proactief;
  • Praktisch ingesteld zijn;
  • Flexibele werkmentaliteit;
  • Goed kunnen plannen en structureren.

Het is een vaste functie welke zal beginnen met een jaarcontract.
Het betreft een klein en betrokken team in een snel ontwikkelende
organisatie.

Graag geven we je meer informatie. Je kunt hiervoor contact
opnemen met Nicole Riviere of Monique Emond

Allround Bedrijfsjurist (FT)

Voor onze opdrachtgever, een financiële instelling in Amsterdam,
zijn wij op zoek naar een ervaren:

Allround Bedrijfsjurist (FT)

Pragmatisch, aanpakken, zelfstandig werken en flexibiliteit
zijn belangrijke sleutelwoorden in deze functie.



Werkzaamheden:

  • De marketingacties die bedacht zijn rondom de producten/diensten
    moeten beoordeeld worden op bijv. Wet Bescherming Persoonsgegevens,
    richtlijnen verkoop financiële producten etc;
  • Behandelen van fraudes;
  • Juridisch aanspreekpunt voor de organisatie;
  • Onderhouden van contact met de toezichthouders;
  • Adviseren inzake de afhandeling van klachten;
  • Begeleiden van juridische procedures;
  • Opstellen van beleid n.a.v. nieuwe wetgeving;
  • Opstellen en beoordelen van diverse contracten;
  • Juridisch beheer van alle vennootschappen.

Functie-eisen:

  • Afgeronde universitaire opleiding Rechten;
  • Beroepsopleiding Bedrijfsjuristen of Grotius Financiering en
    Zekerheden is een pré;
  • Circa 4 -8 jaar relevante werkervaring in de financiële sector;
  • Affiniteit met bankproducten;
  • Kennis van Wft;
  • Gevoel voor en betrokkenheid met de business;
  • Sterke communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Pragmatisch;
  • Accuraat;
  • Goed kunnen schrijven;
  • Goede kennis van de Engelse taal (in woord en geschrift);
  • Zelfstandig kunnen werken in een vaak hectische omgeving;
  • Helicopterview;
  • Teamplayer;
  • Goed ontwikkeld politiek gevoel.

Aanbod:

  • Uitdagende functie bij een dynamisch bedrijf;
  • Marktconforme beloning;
  • Uitstekende opleidings- en ontplooiingsmogelijkheden.

Graag geven wij je aanvullende informatie, je kunt daarvoor
contact opnemen met Monique Emond op 0294-450900. Heb je interesse
dan kun je je cv mailen naar
m.emond@nljuristen.nl.

NL Juristen BV

Slijkstraat 6

1381 BA Weesp

(T) 0294 – 450900

(E)
m.emond@nljuristen.nl

(I) www.nljuristen.nl

Jurist Ondernemingsrecht

Voor onze opdrachtgever, een internationale organisatie gevestigd
in de Randstad, zijn wij op zoek naar een:



Jurist Ondernemingsrecht

  • Het opzetten en beheren van vennootschapsstructuren in samenwerking
    met notarissen, advocaten, fiscalisten en banken, en het onderhouden
    van contacten met (internationale) cliënten en hun adviseurs;
  • Het beheren van een portfolio van cliëntvennootschappen (multinationals,
    internationale- en beursgenoteerde entiteiten), het zorg dragen
    voor een correcte uitvoering van wettelijke regels, financiële
    regelgeving en statutaire bepalingen van de vennootschappen van
    cliënten en het bewaken van (juridische) termijnen;
  • Het verlenen van juridische diensten aan cliëntvennootschappen,
    zoals het beoordelen, opstellen en onderhouden van juridische
    stukken, waaronder contracten en volmachten, het opstellen, begeleiden
    en verwerken van aandeelhoudersbesluiten, mandaten en bestuurdersbesluiten,
    het bijwonen van aandeelhouders- en directievergaderingen, het
    vaststellen en deponeren van jaarrekeningen, etc.;
  • Het verzamelen van informatie en documentatie en het opmaken,
    bijhouden en beoordelen van cliënt acceptatie dossiers;
  • Het signaleren van bestuurdersaansprakelijkheden;
  • Het reviewen van documenten waaronder bijvoorbeeld garantieverklaringen
    checken of deze wel inpasbaar zijn i.v.m. aansprakelijkheden).

Profiel:

  • Afgeronde opleiding Nederlands of Notarieel Recht;
  • 2-5 jaar relevante juridische werkervaring in een zakelijke
    omgeving op het gebied van ondernemingsrecht;
  • Aantoonbare kennis en ervaring op gebied van het vennootschapsrecht;
  • Goede beheersing van de Nederlands en Engelse taal;
  • No-nonsense;
  • Proactief en dienstverlenend;
  • Praktisch en gedreven.

Het betreft hier een fulltime functie je komt te werken in een
informeel team waar een goede samenwerking belangrijk is. Er
is veel aandacht voor persoonlijke groei. In eerste instantie
start je op basis van een jaarcontract. Voor meer informatie
kun je contact opnemen met Nicole Riviere op nummer 0294-450900
of stuur je cv met een toelichting naar
n.riviere@nljuristen.nl

Risk Manager

Bij een adviesorganisatie in de regio Noord-Holland is NL Juristen
op zoek naar een:



Risk Manager

Werkzaamheden:

De taken van de Risk Manager zijn breed en omvatten alles wat
te maken heeft met risicobeheersing binnen de bedrijfsprocessen
en liggen onder meer op de volgende gebieden:

  • beoordelen contracten, verzoeken tot afwijking algemene voorwaarden;
  • interne compliance werkzaamheden en monitoring;
  • diverse vraagstukken rondom onafhankelijkheid regels die gelden
    binnen het netwerk;
  • onderhandelen met procurement afdelingen;
  • kwesties rond de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren
    van terrorisme (Wwft);
  • aangelegenheden betreffende de Wet Bescherming Persoonsgegevens;
  • beoordelen van interne overeenkomsten en voorwaarden;
  • begeleiding reviews van de internationale organisatie op het
    gebied van kwaliteit, compliance etc;
  • impact van wettelijke, Europese en internationale regelingen
    op de bedrijfsvoering.

Profiel:

  • Afgeronde opleiding WO Rechten;
  • Minimaal circa 4-7 jaar werkervaring in een zakelijke omgeving
    op gebied van bovenstaande werkzaamheden;
  • Ervaring met de Wwft en/of SEC is een grote pré;
  • Communicatief sterk;
  • Stevige persoonlijkheid;
  • Stressbestendig.

Het betreft hier een vaste functie waarbij gestart wordt met
een jaarcontract. Het is een fulltime functie, 40 uur per week
(36 is bespreekbaar). Het is een dynamische organisatie waarbij
professionaliteit en kwaliteit voorop staan.

Herken je je in dit profiel, dan geven wij je graag meer informatie.
Je kunt hiervoor contact opnemen met Nicole Riviere van NL Juristen
op nummer 0294-450900 of stuur je cv naar
n.riviere@nljuristen.nl.

Senior Jurist Ondernemingsrecht

Voor onze opdrachtgever, een full-service financiële dienstverlener
in Amsterdam, is NL Juristen op zoek naar een:



Senior Jurist Ondernemingsrecht

Deze opdrachtgever is een grote, internationale organisatie
waarbij veel verschillende nationaliteiten werkzaam zijn. De
organisatie kenmerkt zich door een professionele en ambitieuze
werkmentaliteit. Er zijn veel mogelijkheden voor hoog opgeleiden
en er is veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en groei.
Het is een ondernemende en dynamische omgeving en er werken gedreven
collega’s.

Als Senior Jurist Ondernemingsrecht ben je verantwoordelijk
voor het in “good standing” houden van complexe, (inter)nationale
organisaties, vennootschapsstructuren en entiteiten. Je hebt
veel contact met externe juridische partijen in het binnen en
buitenland. Je bent pro actief bezig met veranderende wetgeving.
Hiernaast ben je inhoudelijk ook het aanspreekpunt voor junior
juristen en coach en begeleid je junior juristen naar een hoger
niveau.

Profiel:

  • Afgeronde opleiding Nederlands of Notarieel Recht;
  • Vanaf circa 5 jaar relevante werkervaring (bijv. als kandidaat
    notaris, advocaat of jurist ondernemingsrecht);
  • Uitstekende kennis van en ervaring op het gebied van het vennootschapsrecht;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Pragmatisch;
  • Een proactieve en dienstverlenende instelling;
  • Gedreven;
  • Zelfstandig.

Er heerst een professionele en informele werksfeer, een directe
en open werkmentaliteit, en er is veel aandacht voor ontspanning
en informele activiteiten. Daarnaast is er veel ruimte voor persoonlijke
groei en ontwikkeling. Je start met een jaarcontract met de intentie
om het contract voort te zetten.

Graag geven we je meer informatie. Je kunt hiervoor contact
opnemen met Nicole Riviere op nummer 0294-450900 of stuur je
CV naar
n.riviere@nljuristen.nl