Nieuwsbrief

Top vacatures

Associate Finance & Regulatory bij PwC Legal via DPA

Wat je gaat doen
Als (Senior) Associate Finance & Regulatory bij PwC Legal word je onderdeel van het (Financial Services) Regulatory team. De Finance activiteiten worden verder uitgebouwd en jij krijgt de kans om daar een belangrijke bijdrage aan te leveren. Je vervult dan ook een veelzijdige functie, waarbij je de mogelijkheid krijgt om in de juridische breedte te adviseren. Binnen je dagelijkse werkzaamheden ben je enerzijds betrokken bij grote (internationale) financieringstransacties, waarvoor je je bijvoorbeeld bezighoudt met het opstellen en beoordelen van leningsdocumentatie (o.a. LMA). Anderzijds zul je verantwoordelijk zijn voor het geven van juridisch advies op het gebied van financial regulatory. Je werkt daarbij voortdurend samen met je naaste, ambitieuze collega’s en krijgt de kans om van hen te leren. Binnen PwC wordt daarnaast sterk gefocust op het bieden van innovatieve en geïntegreerde maatwerkoplossingen aan cliënten, waardoor je veel zult werken in interdisciplinaire teams en steeds schakelt met collega’s van o.a. Tax en Advisory. Bovendien heb je van het begin af aan rechtstreeks klantcontact.

Wat we vragen
Je bent een ambitieuze, creatieve jurist die denkt in oplossingen. Je durft te bouwen, bent klantgericht, werkt graag in teamverband en krijgt energie van werken binnen een dynamische, internationale organisatie. Je hebt/bent bovendien:

Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
Tussen de 3 en 6 jaar werkervaring als advocaat, kandidaat-notaris, bedrijfsjurist of toezichthouder;
Enige ervaring met Finance en – meer specifiek – financieringstransacties;
Ervaring met financial regulatory is een pré;
Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.

 

Wat we bieden
Als (Senior) Associate Finance & Regulatory bij PwC Legal krijg je de kans om te werken voor de meest vooraanstaande, internationale cliënten. Je wordt onderdeel van een inspirerend team met een informele werksfeer. Je krijgt de mogelijkheid je functie met veel eigen verantwoordelijkheid in te richten en je krijgt bovendien:

Een marktconform salaris;
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden (bijv. Grotius en de PwC Academy);
De mogelijkheid om flexibel te werken en te leven.

 

Je werkomgeving
PwC is opgericht in 1849 en is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde zakelijke dienstverlener met activiteiten op het gebied van Digital Technology, Assurance, Tax en Advisory. PwC heeft momenteel vestigingen in bijna 160 landen en er werken in totaal ruim 200.000 mensen, waarvan ca. 5.000 bij PwC Nederland.

Met 3.500 PwC juristen, verspreid over 85 landen behoort PwC Legal tot een van de grootste internationale, juridische netwerken. In Nederland werken meer dan 60 professionals vanuit de vestigingen in Amsterdam en Rotterdam. In het Regulatory team in Amsterdam werken in totaal 10 juristen.

Join PwC and contribute to “building trust in society and solving important problems”.

Senior Paralegal EMEA bij CBRE Global Investors via DPA Legal

Wat je gaat doen
Als Senior Paralegal bij CBRE Global Investors word je onderdeel van het Legal & Compliance team dat is gevestigd op Schiphol. Je vervult een brede en veelzijdige functie, waarbij je ook operationeel aan de slag gaat. Binnen je dagelijkse werkzaamheden werk je niet alleen nauw samen met de legal counsels, compliance officers en de fund secretaries in het team, maar heb je tevens korte lijnen met de paralegals die werken vanuit de andere Europese vestigingen (o.a. in de UK en Spanje) en de US. Daarnaast word je een belangrijke sleutelfiguur ten aanzien van projecten rondom legal operations en legal tech, waarbij de focus steeds ligt op innovatie en efficiëntie. Je neemt hiervoor deel aan projecten met o.a. het IT- en het Operations team. Je rapporteert rechtstreeks aan de Legal Manager EMEA uit het team in Amsterdam.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan hierbij o.a. uit:

Het verrichten van juridische werkzaamheden op het gebied van Corporate Governance en Corporate Housekeeping voor zowel de (interne) corporate structuur als de (externe) fondsstructuren;
Het opstellen en beoordelen van allerhande type overeenkomsten en andere juridische documentatie;
Het managen en beheren van het Document Management Systeem en andere Legal IT-systemen;
Het proactief deelnemen aan en meedenken over Legal Innovations en bijbehorende tools (bijv. ten aanzien van legal spend en matter tracking).
Wat we vragen
Je bent een proactieve jurist die een coördinerende rol op zich kan nemen. Je bent communicatief sterk, werkt zorgvuldig en weet hoe je verscheidene elementen succesvol samen kunt brengen. Je gedijt het best binnen een internationale organisatie en hebt/bent bovendien:

Een afgeronde Rechten opleiding (HBO/WO);
Tussen de 5 en 15 jaar relevante werkervaring bij een internationale corporate, een financiële instelling, een trustkantoor of een notariskantoor;
Ervaring met Corporate Law en – meer specifiek – met Corporate Housekeeping en Corporate Governance;
Ervaring en/of affiniteit met Legal Operations en Legal IT-systemen;
Vloeiend in Nederland en Engels in woord en geschrift.
Wat we bieden
Als Senior Paralegal bij CBRE Global Investors krijg je de kans om aan de slag te gaan bij een zeer professionele en internationale organisatie. Je krijgt de mogelijkheid om de positie in te richten met veel eigen verantwoordelijkheid en je wordt onderdeel van een ambitieus team dat ernaar uitkijkt om samen met jou een nieuwe uitdaging aan te gaan. Daarnaast krijg je:

Een marktconform salaris;
Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden;
De mogelijkheid om parttime (32 uur) of fulltime te werken;
Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Je werkomgeving
CBRE Global Investors is één van de grootste real estate investment management organisaties van de wereld en is actief in Noord Amerika, Europa en Azië. De cliëntenkring van CBRE Global Investors bestaat onder meer uit pensioenfondsen, verzekeraars en sovereign wealth funds.

CBRE Global Investors heeft vestigingen in 20 landen en heeft in totaal ongeveer 780 werknemers in dienst. Het Legal & Compliance team in Amsterdam bestaat in totaal uit 9 man, opgebouwd uit 4 legal counsels, 3 fund secretaries en 2 compliance officers.

Legal Counsel Incasso bij Swishfund via DPA Legal

Wat je gaat doen
Als Legal Counsel Incasso word je onderdeel van het Swishfund team dat in juli gaat verhuizen naar een mooi kantoor in de Schinkelbuurt in Amsterdam. Jij wordt hét aanspreekpunt van de organisatie voor alle juridische kwesties rondom incasso. Je vervult dan ook een brede en veelzijdige rol, waarbij jij bepaalt welke koers moet worden gevaren en welke juridische trajecten moeten worden gestart. Binnen je dagelijkse werkzaamheden zet je jouw expertise enerzijds in als adviseur voor de Afdeling Debiteurenbeheer en ben je anderzijds verantwoordelijk voor het daadwerkelijk ten uitvoer brengen van noodzakelijke juridische stappen. Daarnaast ben je zelfstandig verantwoordelijk voor het voeren en onderhouden van extern contact en maak jij de beslissing over het al dan niet inschakelen van extern juridisch advies. Je krijgt bovendien de kans om niet alleen “achteraf” te handelen, maar tevens juridisch advies te geven aan de “voorkant” door juridische risico’s in kaart te brengen. Met het oog hierop word je onderdeel van een kredietcommissie. Het gaat om een functie waarbij je de mogelijkheid krijgt om mee te denken op het hoogste niveau van de organisatie. Je werkt nauw samen met de CFO.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan hierbij onder andere uit:

Het adviseren van de organisatie over zekerheden (o.a. pandrechten, garant- en borgstellingen) in relatie tot kredietverstrekking;
Het geven van juridisch advies op het gebied van incasso en geschillen;
Het voeren van gerechtelijke incasso bij de sector kanton en/of de rechtbank;
Het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van allerhande commerciële contracten;
Het monitoren en implementeren van relevante (financiële) wet- en regelgeving
Het onderhouden van contact met derde partijen;
Het proactief meedenken over legal efficiency en legal tech.
Wat we vragen
Je bent een enthousiaste, zelfstandige jurist die goed met ad-hoc situaties om kan gaan. Je durft snel beslissingen te nemen en ziet het als een kans om de juiste richting te bepalen. Je krijgt er energie van om met anderen in contact te staan en bent helder en overtuigend in je adviezen. Je hebt/bent bovendien:

Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
Tussen de 4 en 8 jaar relevante werkervaring bij een advocatenkantoor, financiële instelling of incassobureau;
Gedegen ervaring met procesrecht;
Gedegen ervaring met incassorecht;
Ervaring met algemeen contractenrecht is een pré;
Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Wat we bieden
Als Legal Counsel Incasso krijg je de kans om bij een snelgroeiende, dynamische Fintech organisatie aan de slag te gaan. Je krijgt de mogelijkheid om mee te denken op het hoogste niveau van de organisatie en je wordt onderdeel van een prettig team met een laagdrempelige, informele werksfeer. Bovendien krijg je:

Een marktconform salaris;
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
De mogelijkheid om flexibel te werken;
Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Je werkomgeving
Swishfund is een jonge snelgroeiende en winstgevende Fintech onderneming die in 2016 is opgericht door ondernemers Bart-Jan van Genderen en Pieter Schoen. Het bedrijf verstrekt online short-term leningen aan MKB-ondernemers die snel een lening nodig hebben. De looptijd van de leningen varieert van 3 tot 12 maanden en de omvang van de leningen ligt tussen de € 3.000 en maximaal € 500.000. De funding van de leningen komt van banken en uit eigen middelen.

De organisatie is sterk gefocust op ontwikkeling en groei en heeft als doelstelling om het meest efficiënte platform te kunnen aanbieden dat het snelst kredieten verstrekt tegen gunstige voorwaarden. De komende jaren richt Swishfund zich o.a. op het verder automatiseren en professionaliseren van de organisatie. Daarnaast houdt men zich bezig met het vergroten en verbreden van de klantenportefeuille.

Op het kantoor van Swishfund in Bussum zijn momenteel in totaal 30 mensen werkzaam. In Juli verhuist Swishfund naar een nieuw kantoor in Amsterdam in de Schinkelbuurt. Daarnaast heeft Swishfund een kantoor in Engeland waar op dit moment 3 mensen werken en, net als in Nederland, een verdere groei wordt verwacht.

Legal Counsel Incasso bij Swishfund via DPA Legal

Wat je gaat doen
Als Legal Counsel Incasso word je onderdeel van het Swishfund team dat in juli gaat verhuizen naar een mooi kantoor in de Schinkelbuurt in Amsterdam. Jij wordt hét aanspreekpunt van de organisatie voor alle juridische kwesties rondom incasso. Je vervult dan ook een brede en veelzijdige rol, waarbij jij bepaalt welke koers moet worden gevaren en welke juridische trajecten moeten worden gestart. Binnen je dagelijkse werkzaamheden zet je jouw expertise enerzijds in als adviseur voor de Afdeling Debiteurenbeheer en ben je anderzijds verantwoordelijk voor het daadwerkelijk ten uitvoer brengen van noodzakelijke juridische stappen. Daarnaast ben je zelfstandig verantwoordelijk voor het voeren en onderhouden van extern contact en maak jij de beslissing over het al dan niet inschakelen van extern juridisch advies. Je krijgt bovendien de kans om niet alleen “achteraf” te handelen, maar tevens juridisch advies te geven aan de “voorkant” door juridische risico’s in kaart te brengen. Met het oog hierop word je onderdeel van een kredietcommissie. Het gaat om een functie waarbij je de mogelijkheid krijgt om mee te denken op het hoogste niveau van de organisatie. Je werkt nauw samen met de CFO.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan hierbij onder andere uit:

Het adviseren van de organisatie over zekerheden (o.a. pandrechten, garant- en borgstellingen) in relatie tot kredietverstrekking;
Het geven van juridisch advies op het gebied van incasso en geschillen;
Het voeren van gerechtelijke incasso bij de sector kanton en/of de rechtbank;
Het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van allerhande commerciële contracten;
Het monitoren en implementeren van relevante (financiële) wet- en regelgeving
Het onderhouden van contact met derde partijen;
Het proactief meedenken over legal efficiency en legal tech.
Wat we vragen
Je bent een enthousiaste, zelfstandige jurist die goed met ad-hoc situaties om kan gaan. Je durft snel beslissingen te nemen en ziet het als een kans om de juiste richting te bepalen. Je krijgt er energie van om met anderen in contact te staan en bent helder en overtuigend in je adviezen. Je hebt/bent bovendien:

Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
Tussen de 4 en 8 jaar relevante werkervaring bij een advocatenkantoor, financiële instelling of incassobureau;
Gedegen ervaring met procesrecht;
Gedegen ervaring met incassorecht;
Ervaring met algemeen contractenrecht is een pré;
Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Wat we bieden
Als Legal Counsel Incasso krijg je de kans om bij een snelgroeiende, dynamische Fintech organisatie aan de slag te gaan. Je krijgt de mogelijkheid om mee te denken op het hoogste niveau van de organisatie en je wordt onderdeel van een prettig team met een laagdrempelige, informele werksfeer. Bovendien krijg je:

Een marktconform salaris;
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
De mogelijkheid om flexibel te werken;
Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Je werkomgeving
Swishfund is een jonge snelgroeiende en winstgevende Fintech onderneming die in 2016 is opgericht door ondernemers Bart-Jan van Genderen en Pieter Schoen. Het bedrijf verstrekt online short-term leningen aan MKB-ondernemers die snel een lening nodig hebben. De looptijd van de leningen varieert van 3 tot 12 maanden en de omvang van de leningen ligt tussen de € 3.000 en maximaal € 500.000. De funding van de leningen komt van banken en uit eigen middelen.

De organisatie is sterk gefocust op ontwikkeling en groei en heeft als doelstelling om het meest efficiënte platform te kunnen aanbieden dat het snelst kredieten verstrekt tegen gunstige voorwaarden. De komende jaren richt Swishfund zich o.a. op het verder automatiseren en professionaliseren van de organisatie. Daarnaast houdt men zich bezig met het vergroten en verbreden van de klantenportefeuille.

Op het kantoor van Swishfund in Bussum zijn momenteel in totaal 30 mensen werkzaam. In Juli verhuist Swishfund naar een nieuw kantoor in Amsterdam in de Schinkelbuurt. Daarnaast heeft Swishfund een kantoor in Engeland waar op dit moment 3 mensen werken en, net als in Nederland, een verdere groei wordt verwacht.

Interim legal counsel bij DPA

Wat je gaat doen
Als interim legal counsel ga je een dienstverband aan met DPA en ga je op tijdelijke basis aan de slag als juridisch medewerker of bedrijfsjurist bij één van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg jij de mogelijkheid om snel veel uiteenlopende bedrijven en bedrijfsculturen te leren kennen. Niet alleen bouw je hierdoor een groot netwerk op, maar ook kun je ontdekken waar jij met jouw kwaliteiten het beste tot je recht komt. In ieder bedrijf wordt de functie van Legal Counsel namelijk nèt iets anders ingevuld waardoor je een enorm steile leercurve kunt doormaken. Legitiem jobhoppen en werken in verschillende teams aan wisselende juridische vraagstukken. Bijvoorbeeld op het gebied van (internationaal) contractenrecht, gezondheidsrecht, ondernemingsrecht, financieel recht, privacy en of arbeidsrecht.

Geef je carrière als legal counsel in het bedrijfsleven een boost en solliciteer naar de functie van interim legal counsel! 

Benieuwd naar ervaringen vanuit de praktijk? Lees de ervaringen van onze (oud) interim legal counsel Isabelle Vollenbrock, Hannah Verhoeven en Hugo Hakvoort. Of bekijk de video van Saskia van Haaster, waarin ze vertelt over haar eerste opdracht bij het Stedelijk Museum.

Wat we vragen
Als juridisch medewerker verwachten wij het volgende van jou:

Afgeronde opleiding WO-Rechten;
Tussen de 3 en 8 jaar werkervaring als advocaat en/of als (bedrijfs)jurist;
Werkervaring op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, Litigation, M&A en/of Banking & Finance;
Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels;
Minstens 32 uur per week beschikbaar.
Wat we bieden
Binnen DPA  bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Binnen de specialisatie Legal stimuleren we dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen. Hiervoor organiseren we regelmatig informele bijeenkomsten met de interim legal counsels. Zo gaan we elk kwartaal met alle interim legal counsels gezellig ergens eten en organiseert DPA twee keer per jaar een groot feest.

Daarnaast krijg jij:

Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
Op jou afgestemde loopbaanbegeleiding om jouw ambities te verwezenlijken;
Een professioneel en enthousiast team;
Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
Een individueel opleidingsbudget, waarbij een opleiding bij de Grotius Academie tot de mogelijkheden behoort.
Je werkomgeving
 

DPA bemiddelt al meer dan 10 jaar ervaren juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij geloven dat talent op de juiste plek leidt tot geluk, voor zowel werknemer als werkgever. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste (interim) juridische professionals bij onze opdrachtgevers van opdrachten en projecten. Wij zijn iedere dag in gesprek met zowel werkgevers als werknemers en weten daarom precies wat er op de markt van speelt. Met onze jarenlange ervaring en ons ijzersterke netwerk begeleiden we jou naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.

Ben jij na een periode als interim legal counsel toe aan een vaste functie of wil je toch terug de advocatuur in? Wij denken daarover graag met je mee. Wij hebben impact op de carrières van onze interim legal counsels, omdat wij met onze marktkennis het kunnen verschil maken.

Interim Privacy Counsel bij DPA

Wat je gaat doen
Als interim privacy counsel in dienst bij DPA bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers. Jij levert een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert privacy impact assessments uit en adviseert over privacy compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.

Wat we vragen
Je bent een gemotiveerde en ondernemende persoon met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen. Aangevuld met:

Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur bij voorkeur rechten, bedrijfseconomie of IT;
Drie tot vijf jaar (relevante) werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming binnen de advocatuur, een juridisch beroep of consultancy;
Uitstekende kennis van privacy wetgeving
Vaardig om draagvlak te creëren en te werken op verschillende niveaus;
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Wat we bieden
In deze functie ben je verzekerd van veelzijdige mogelijkheden om professioneel te groeien op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA biedt:

Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
Een persoonlijk opleidingsbudget en begeleiding.
Je werkomgeving
DPA richt zich op het snijvlak van privacy en informatiebeveiliging. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we interim privacy counsels en consultants. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. In onze projectmatige aanpak is ons doel om onze relaties aantoonbaar ‘in control’ te laten zijn.

Junior Jurist Kinderopvang

Junior Jurist Kinderopvang

De functie
Je hebt in deze veelzijdige functie veel contact met in- en externe partijen. Samen met vier collega’s vorm je een team van zelfstandige professionals, die voor elkaar én de collega toezichthouders klaarstaan. Iedere casus is weer anders, je moet soms puzzelen en zaken uitpluizen. Dat maakt deze functie zo verantwoordelijke en veelzijdig.

Als junior jurist ben je verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit van handhavingsprocedures- en beleid met name voor Kinderopvang. Je adviseert directe collega’s, collega afdelingen, het management en het college van B&W op het gebied van handhaving en algemene (beleids-) ontwikkelingen. Je ondersteunt toezichthouders en stelt handhavingsbeschikkingen op. Je begeleidt en ondersteunt de behandeling van handhavingsbeschikkingen in bezwaar en (hoger) beroep. Je stelt beleid op en stemt zaken af in de keten van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Je hebt een (ongevraagde) signaalfunctie als het gaat om de juridische gevolgen van beleid en besluiten en treft waarborgen voor de (juridische) kwaliteit van besluitvorming en communicatie.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde HBO of universitaire opleiding Rechten
  • Je hebt actuele theoretische kennis van de AWB en bij voorkeur op het gebied van de WABO, Bouwbesluit, Drank- en Horecawet en APV en Wet Kinderopvang .
  • Je hebt goed gevoel voor bestuurlijke-, politieke- en maatschappelijke verhoudingen en belangen
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden (mondeling én schriftelijk)
  • Je bent besluitvaardig en goed in staat om je werk efficiënt te plannen en te organiseren
  • Je kan goed luisteren en bent goed in staat om problemen te analyseren
  • Je bent een stressbestendige teamspeler met een gezonde dosis overtuigingskracht en humor.

 

Het aanbod
Werken als Junior Jurist bij de gemeente Zaanstad betekent werken bij een organisatie met ambitie. In de lerende, op ontwikkeling gerichte organisatie die Zaanstad is, krijgt de individuele medewerker alle kans om zijn of haar talent verder te ontwikkelen. Je gaat werken met gedreven, enthousiaste collega’s. Kortom je hebt inhoudelijk zeer interessante werkzaamheden én een geweldige (flex)werkplek. Daarnaast bieden wij:

  • Het salaris bedraagt tussen € 2795,- en € 4225,- bruto per maand (schaal 10) op basis van 36 uur.
  • Inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Inschaling in een aanloopschaal behoort tot de mogelijkheden.
  • Aanstelling voor de duur van een jaar voor 32 of 36 uur per week met de intentie om bij wederzijdse tevredenheid om te zetten naar een vaste aanstelling.
  • Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% van je salaris en is opgebouwd uit vakantiegeld, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage en bovenwettelijk verlof. Je kunt je IKB (maandelijks) laten uitbetalen of besteden aan onder meer verlof, studie (indien niet vergoed door Zaanstad), fiscaal voordeel woon-werkverkeer, fietsregeling.
  • Basisverlof van 161,6 uur per jaar. Daarnaast ontvang je 2-3 extra verlofdagen per jaar en is het mogelijk om verlofdagen te (ver)kopen.
  • Uitstekende bereikbaarheid per openbaar vervoer. Het stadhuis ligt direct naast het treinstation Zaandam. Op basis van fiscale uitruil wordt er tegemoet gekomen in de reiskosten.

 

Een uitgebreid overzicht van onze arbeidsvoorwaarden kun je vinden op https://werkenbij.zaanstad.nl/vacatures/arbeidsvoorwaarden

 

De organisatie
Werken bij Zaanstad is werken in een inspirerende omgeving. Ons moderne stadhuis ondersteunt het nieuwe werken met technologische toepassingen en is zo opgezet dat samenwerken met de ongeveer 1200 collega’s (bijna) vanzelf gaat. De ambities en vraagstukken van Zaanstad zijn groot en de middelen zijn beperkt, dat betekent dat we creatief en innovatief moeten zijn. Dat bereiken we door verantwoordelijkheden laag in de organisatie te leggen. Hierdoor lever je als individuele medewerker al snel een zichtbare toegevoegde waarde aan de stad, haar inwoners of de organisatie. Realisatiekracht, betrokkenheid en durf zijn eigenschappen waar wij trots op zijn.

In deze uitdagende functie werk je binnen de sector Veiligheid, Vergunningverlening en Handhaving. Deze sector bevordert dat Zaanstad schoon en veilig is. De afdeling Gebruikstoezicht is onderdeel van deze sector en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving op het gebied van Bouw/RO, Horeca en Ondermijning, Brandveiligheid en Kinderopvang.

Zaanstad heeft de ambitie om projectmatig buurten aan te pakken waar veel problemen samenkomen. Daarnaast zetten we vol in op de aanpak van Ondermijning in de stad. De afdeling Gebruikstoezicht zet een groot deel van haar capaciteit hierop in.

 

De procedure
Bel voor meer inhoudelijke informatie met Fons van Dongen, Afdelingshoofd Gebruikstoezicht, via 075 681 6229. Vragen over de procedure kan je stellen aan Deborah Siahaya, Corporate Recruitment, via 075 681 6373.

De uiterste reactiedatum voor deze vacature is 24 mei 2019. De gesprekken zullen plaatsvinden in week 24. 

Solliciteren kan via de ”Solliciteer” button.

N.b. Voor deze vacature wordt gelijktijdig intern en extern geworven. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten de voorkeur.

Op acquisitie door bureaus zal niet worden ingegaan.

Senior Privacy Officer

Senior Privacy Officer
36 uur | Amsterdam

De functie
Als Senior Privacy Officer versterk je het privacy bewustzijn bij de gemeente Amsterdam vanuit de afdeling Informatievoorziening (IV). Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de toepassing van privacybeleid voor het gehele cluster en draag je zorg voor vakontwikkeling en privacy management binnen de organisatie. In je functie help je verschillende directies met het naleven van de AVG vereisten. Hierbij werk je nauw samen met de Information Security Officers en je vormt met hen een hecht team. Daarnaast maak je deel uit van de Expertisepool Privacybescherming. Een gemeentebrede pool van vakgenoten om stadsbreed mee samen te werken, kennis uit te wisselen en stedelijke ‘producten’ te ontwikkelen in afstemming met de Functionaris Gegevensbescherming.

Jouw focus ligt voornamelijk bij óf interne dienstverlening waar oa. college B&W, openbare orde en veiligheid, communicatie, personeelszaken en ICT zijn ondergebracht. Of jouw focus ligt bij werkzaamheden en dossiers binnen bij de stadsdelen en stadsbeheer. Dit houdt in dat jij je bezig houdt met privacy-aspecten van de taken binnen Amsterdam die decentraal binnen de stadsdelen worden uitgevoerd. Hieronder valt onder meer gebiedsgericht werken, vergunningverlening aan ondernemingen (bouwgerelateerd), toezicht en handhaving en gebiedsgericht werken, maar ook het beheer van de openbare ruimte van Amsterdam.

Wat ga je doen?

  • 1e lijns, proactieve Privacy Officer rol: draagt zorgt voor de naleving van privacy wet- en regelgeving alsmede de naleving van concernafspraken op privacy gebied door de organisatie. De Privacy Officer voert taken zelf uit, of zorgt ervoor dat deze worden uitgevoerd;
  • Brengt gevraagd en ongevraagd advies uit binnen de eigen organisatie over privacy aangelegenheden en doet voorstellen om privacy risico’s te beperken;
  • Is verantwoordelijk voor het beantwoorden van vragen op het gebied van privacy die de bedrijfsvoering betreffen;
  • Toetst verwerkingen van persoonsgegevens en eventueel hierbij behorende contracten en convenanten op conformiteit met regelgeving op het gebied van privacywetgeving;
  • Beoordelen en (laten) opstellen van Verkorte Risico Analyses (VRA) en Diepgaande Privacy Impact Analyses (DPIA);
  • Beoordelen en (laten) opstellen Privacyreglementen en Privacy protocollen;
  • Beoordelen en (laten) opstellen verwerkersovereenkomsten;
  • Brengt verwerkingen in kaart met medewerking van het management;
  • Stimuleert privacy bewustzijn binnen de eigen organisatie;
  • Is mogelijk contactpersoon voor de Commissie Persoonsgegevens Amsterdam;
  • Rapporteert datalekken aan de FG en adviseert het management;
  • Mogelijk initieer en manage je AVG implementatie trajecten of implementatietrajecten van andere wet- en regelgeving op privacy gebied;
  • Maakt deel uit van de Expertisepool Privacybescherming.

 

Wij vragen:

  • Afgeronde WO opleiding Nederlands Recht;
  • Grondige kennis van wet- en regelgeving op het gebied van bescherming van persoonsgegevens (in het bijzonder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG);
  • Voldoende juridische kennis om met sectorjuristen van de juridische afdeling af te kunnen stemmen;
  • Minimaal 2-5 jaar ervaring met implementatie van en advisering over privacy wet- en regelgeving, waarbij praktisch interpreteren van wet- en regelgeving is aangeleerd en wordt aangetoond door werkervaring in het juridische domein;
  • Is in staat om de wet en de concernafspraken te vertalen naar de eigen organisatie, waarbij wordt opgetreden als overtuigend adviseur van de business.

 

Competenties

  • Visie: Je hebt het vermogen zaken in een breder kader te zetten; kan conceptueel en beleidsmatig denken met daarbij de lange termijn voor ogen. Je beschikt over visie op vakniveau en organisatie.
  • Samenwerken: Je levert een constructieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat, in het bijzonder aan de sfeer en de relaties binnen de groep of het team. Bevordert de synergie.
  • Initiatief: Je onderneemt zelfstandig actie. Signaleert of creëert kansen en zet deze om in verbeterings- en vernieuwingsacties, die bijdragen aan betere organisatieprestaties. Brengt nieuwe initiatieven en activiteiten tot stand binnen en buiten de organisatie. Stimuleert innovatie.
  • Organisatiesensitiviteit: Je laat blijken goed geïnformeerd te zijn over organisatorische ontwikkelingen en geeft advies.

 

Wij bieden
Een plek binnen een uitdagende en maatschappelijk relevant organisatieonderdeel en bij een hecht team bestaande uit 8 privacy officers.

Het gaat om een tijdelijke aanstelling van 1 jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring bieden we bij een fulltime dienstverband (36 uur per week) een salaris van minimaal € 3.348,- en maximaal € 5.520 (schaal 11/12) bruto per maand.

De gemeente Amsterdam biedt goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals vastgelegd in de CAO van de gemeente Amsterdam (NRGA). De secundaire arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget (17% van het jaarsalaris) om extra verlofuren mee te kopen, opleidingskosten van te betalen of uit te laten betalen in de vorm van extra inkomen.

Daarnaast is er veel ruimte voor het volgen van opleidingen, zowel intern als extern, om je professioneel verder te ontwikkelen. De gemeente Amsterdam beschikt over een intern opleidingsinstituut, de Amsterdamse School, waar een grote variëteit aan opleidingen wordt gegeven.

De organisatie
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur.

Informatievoorziening (IV) De afdeling Informatievoorziening heeft de opdracht om een blijvend betrouwbare en samenhangende informatiehuishouding en informatievoorziening te creëren met de daarbij behorende organisatie en bedrijfsvoering, die de primaire processen van de organisatie ondersteunt en een bijdrage levert aan de gemeentebrede processen (zoals bijvoorbeeld dienstverlening, gebiedsgericht werken, etc.).

De gemeentebrede Expertisepool Privacybescherming, met daarin alle Privacy Officers, is ondergebracht in de afdeling Informatievoorziening Sociaal. Het team heeft onlangs veel nieuwe mensen aangetrokken, die graag iets voor de Amsterdamse samenleving betekenen. Deze drive kenmerkt zich door nieuwe ideeën en een vooruitstrevende werkwijze.

Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 5 mei 2019 via de solliciteerknop.

Een capaciteitentest kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.

Het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de werving- en selectieprocedure.

Deze vacature wordt tegelijk in- en extern gepubliceerd. Interne kandidaten hebben voorrang in deze werving.

Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Bas Sluijsmans, teammanager Privacybescherming. Hij is bereikbaar via 06-5343 1710, B.Sluijsmans@amsterdam.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.

Trefwoorden: Senior Privacy Officer, Privacy Officer, Nederlands Recht, Algemene Verordening Gegevensbescherming, AVG, Gemeente, Overheid, Vacature Amsterdam

Hoogleraar Rechtsgeschiedenis

Hoogleraar Rechtsgeschiedenis

Bent u een gedreven rechtshistoricus die uitblinkt op het gebied van onderwijs en onderzoek? Solliciteer dan bij de Vrije Universiteit Amsterdam (VU).

Locatie: Amsterdam
FTE: 0,6

Functieomschrijving
Van de leerstoelhouder wordt verwacht dat zij/hij het belang van het historisch perspectief op recht en rechtswetenschap op aansprekende wijze kan overbrengen op studenten, en kan uitdragen binnen de faculteit als geheel. Zij/hij is in staat bruggen te slaan naar een of meer andere rechtsgebieden, zoals privaatrecht, internationaal recht, strafrecht of staatsrecht.

Uw taken

  • verrichten van onderzoek op het gebied van de rechtsgeschiedenis, inclusief het verwerven van externe onderzoeksfinanciering;
  • opzetten, ontwikkelen en verzorgen van onderwijs in de rechtsgeschiedenis, op alle niveaus, dat wil zeggen van van BA tot PhD;
  • het werven en begeleiden van promovendi;
  • organiseren van valoriserende activiteiten;
  • vervullen van bestuurlijke taken binnen afdeling en faculteit.

Gelet op de omvang van de aanstelling zal er prioritering van bovenstaande taken en verantwoordelijkheden plaatsvinden.

Functie-eisen
De kandidaat voldoet aan de volgende kwalificaties:

  • is gepromoveerd op het terrein van de rechtsgeschiedenis;
  • beschikt over een brede kennis, internationale ervaring en netwerk op het gebied van de rechtsgeschiedenis van het Romeins recht tot heden, met een bijzondere expertise op een of meer deelterreinen;
  • is aantoonbaar in staat bruggen te slaan naar een of meer andere rechtsgebieden en/ of andere wetenschappelijke disciplines;
  • heeft uitstekende onderzoekskwaliteiten, onder meer blijkend uit internationale publicaties in gerenommeerde tijdschriften op het terrein van de rechtsgeschiedenis;
  • heeft externe onderzoeksfinanciering verworven;
  • beschikt aantoonbaar over excellente onderwijsvaardigheden in het Nederland en in het Engels;
  • is aantoonbaar bereid en in staat tot het vertalen van onderzoek en onderwijs naar een breed maatschappelijk publiek voor valorisatiedoeleinden;
  • beschikt over bestuurlijke ervaring en heeft goede communicatieve vaardigheden.

Wat bieden wij
Een uitdagende functie bij een maatschappelijk betrokken organisatie. Het salaris bedraagt afhankelijk van opleiding en ervaring op voltijdse basis minimaal €5.582 (H2) en maximaal €8.127 (H2) bruto per maand. De functie is ingedeeld volgens UFO-profiel: Hoogleraar 2 en staat open voor ten minste 0,6 fte.

De arbeidsovereenkomst wordt in eerste instantie aangegaan voor een periode van 5 jaar, daarna bestaat de mogelijkheid van een vast dienstverband.
Daarnaast beschikt de VU over aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden en regelingen die een goede combinatie van werk en privé mogelijk maken, zoals: maximaal 41 vakantiedagen bij een voltijds dienstverband, 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering, bijdrage aan reiskosten voor woon-werkverkeer, keuzemodel voor fiscale uitruil van bepaalde arbeidsvoorwaarden, goede en voordelige sportfaciliteiten.
 
Over de VU
Bijdragen aan een betere wereld door onderscheidend onderwijs en grensverleggend onderzoek, dat is de ambitie van de VU. Een universiteit waar persoonlijke vorming én maatschappelijke betrokkenheid centraal staan. Waar we vanuit verschillende disciplines en achtergronden samenwerken aan innovaties en nieuwe inzichten. Ons onderzoek beslaat het hele spectrum: van alfa, gamma en bèta tot leven en medische wetenschappen.

Aan de VU studeren ruim 23.000 studenten en werken ruim 4.500 medewerkers. De uitstekend bereikbare VU-campus is gevestigd in het hart van de Amsterdamse Zuidas, een inspirerende omgeving voor onderwijs en onderzoek.

Diversiteit
Diversiteit is een kernwaarde van de VU. Wij staan voor een inclusieve gemeenschap en geloven dat diversiteit en internationalisering bijdragen aan de kwaliteit van onderwijs en onderzoek. We zijn dan ook voortdurend op zoek naar mensen die door hun achtergrond en ervaring bijdragen aan de diversiteit van onze campus.

Faculteit der Rechtsgeleerdheid
De faculteit der Rechtsgeleerdheid verzorgt bacheloropleidingen op drie gebieden: Rechtsgeleerdheid, Notarieel recht en Criminologie. Daarnaast hebben we een uitgebreid aanbod aan masteropleidingen en contractonderwijs. Ons onderwijs en onderzoek richten zich op de maatschappelijke functie en relevantie van het recht: van verbintenissen in de platformeconomie tot het nieuwe werken, van koloniaal onrecht tot medische aansprakelijkheid, van gezinshereniging tot burgerinspraak, van zedendelicten tot gijzelsoftware. Ons onderzoek heeft vaak een internationaal en multidisciplinair karakter.

Werken bij de faculteit Rechtsgeleerdheid is werken in een actieve en inspirerende academische omgeving. Samen met uw collega’s draagt u in een goede onderlinge werksfeer bij aan de kwaliteit van onderwijs en onderzoek. De faculteit telt ruim 300 medewerkers en 3.000 studenten.

Over de afdeling Rechtstheorie en Rechtsgeschiedenis
De afdeling Rechtstheorie en Rechtsgeschiedenis telt momenteel de volgende gewone leerstoelen: Encyclopedie der Rechtswetenschap en Rechtsfilosofie; Methoden en Technieken van Recht en Rechtswetenschap en Rechtsgeschiedenis.
De leerstoelhouder werkt samen met de andere twee leerstoelhouders en geeft functioneel leiding aan degenen die in de afdeling binnen het rechtshistorisch onderwijs en onderzoek actief zijn.
Op het gebied van onderwijs wordt verwacht dat de leerstoelhouder zich inspant voor het versterken van het rechtshistorisch onderwijs binnen minor- en masterprogramma’s van de faculteit en universiteit, en binnen de Engelstalige bachelor Law in Society die binnenkort van start gaat. Op onderzoeksgebied participeert de leerstoelhouder in het Kooijmans Institute for Law and Governance.

Solliciteren
Bent u geïnteresseerd in deze functie? Solliciteer dan door middel van onderstaande solliciteer button uiterlijk 05 mei 2019. Denk hierbij aan het uploaden van uw curriculum vitae en motivatiebrief. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 27 mei.

Vragen
Naam: Prof. mr. W.J. Veraart
Functie: Afdelingshoofd
Telefoonnummer: 020 598 6325
E-mail: w.j.veraart@vu.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

 

 

Jurist

Jurist
Chios Media family office, familie van den Ende
Amsterdam, fulltime/parttime

We zijn op zoek naar een jurist die breed inzetbaar is binnen Chios Media en haar gelieerde bedrijven.

Wil jij onderdeel zijn van een professionele kleinschalige organisatie? Vind je het aantrekkelijk om voor diverse ondernemingen en stichtingen uiteenlopende juridische werkzaamheden te verrichten?
Stop dan met zoeken, want wij zijn per direct opzoek naar een Jurist.

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en beoordelen van diverse overeenkomsten.
  • Bereid je procedures, structuurwijzigingen en daarbij behorende documentatie voor.
  • Uitvoering van de diverse werkzaamheden rondom de privacywetgeving.
  • Beoordeel en adviseer je over investeringsdocumentatie.
  • Je bent sparringpartner voor de manager fiscale & juridische zaken.
  • Kort samengevat: ‘You name it’ en wij regelen het voor de familie.

 

Onze ideale collega?

  • Is een jurist met goede kennis van ondernemingsrecht, financieel recht, privacyrecht en algemeen verbintenissenrecht.
  • Kan goed analyseren, is kritisch, leergierig en heeft een positieve instelling.
  • Is praktisch ingesteld.
  • Beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Heeft minimaal 5 jaar ervaring als (bedrijfs)jurist.
  • Ervaring met fondsen, zakelijke beleggingen en werken op een family office is een pre.
  • Is integer en kan goed omgaan met pieken in de werkdruk.

 

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Werken in een klein en enthousiast team met korte lijnen.
  • Een bedrijf dat volop in ontwikkeling is.
  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.
  • Een functie voor 32 – 40 uur.
  • Bijzondere werkomgeving in Amsterdam, die goed bereikbaar is.

 

Over ons
Chios Media is als family office van de familie Van den Ende verantwoordelijk voor de financiële en juridische organisatie van een groep bedrijven en stichtingen.

Solliciteren
Ben jij enthousiast geworden over bovenstaande functie? Solliciteer dan nu via het online sollicitatieformulier. Voor meer informatie over Chios Media en over de functie kun je contact opnemen met Marijne van der Vliet, manager fiscale & juridische zaken, via 020 – 574 50 00. Reageren kan tot uiterlijk 7 mei 2019.

Acquisitie na aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.