Informatie
Baker McKenzie is één van ‘s werelds grootste en meest toonaangevende advocatenkantoor, met 77 kantoren in 47 landen. Als eerste advocatenkantoor in Nederland met een internationale praktijk, heeft Baker McKenzie Amsterdam de meeste ervaring in de grensoverschrijdende advocatuur. In Amsterdam werken circa 200 advocaten, fiscalisten en notarissen voor internationale en Nederlandse topcliënten.
Wil jij écht weten hoe het eraan toegaat op een internationaal advocatenkantoor? Kom dan een student-stage lopen! Wij bieden je de mogelijkheid om 8 weken fulltime mee te lopen op ons kantoor.
Functie
De sectie Corporate Structures richt zich op de ondernemingsrechtelijke transactie- en adviespraktijk en bestaat uit 3 notarissen, ongeveer 25 kandidaat-notarissen, paralegals en daarnaast advocaten. De leden van de sectie werken nauw samen met andere secties, waaronder Banking & Finance en Tax en maken deel uit van diverse internationale Baker McKenzie practice groups. Door een hechte internationale samenwerking met de andere 76 Baker McKenzie kantoren in de rest van de wereld, worden op ongeëvenaarde wijze, zowel grensoverschrijdende als puur lokale transacties begeleid.
Als student-stagiaire van de sectie Corporate Structures ben je betrokken bij het structureren van vennootschappen in het kader van diverse transacties, zoals fusies en overnames, joint ventures en private equity investeringen. Je werkt mee aan projecten met de Baker McKenzie collega’s en je levert o.a. bijdrage door het doen van onderzoek en het schrijven van memo’s. Je wordt uitgedaagd om je kennis en ervaring creatief in te zetten. Uiteraard dragen wij zorg voor goede begeleiding en ben je ook welkom bij sociale kantoor en/of sectie gerelateerde evenementen.
Tevens bieden wij de mogelijkheid om na je stage bij ons werkzaam te blijven als werkstudent of als kandidaat notaris.
Eisen
Baker McKenzie is altijd op zoek naar gemotiveerde student-stagiaires. Je kiest bewust voor een stage bij een groot, internationaal kantoor en kunt dit goed motiveren. Je zit minimaal in het derde jaar van je studie Notarieel recht en beschikt over een goed CV (met enige nevenactiviteiten) evenals goede cijferlijst. Daarnaast heb je een goede beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal. Je wilt jezelf ontwikkelen en je kennis verdiepen en verbreden in een internationale omgeving. Ook vind je het leuk om op sociaal vlak actief te zijn binnen de sectie.
Interesse
Ben jij klaar voor deze uitdaging en herken jij jezelf in bovengenoemde functieomschrijving? Solliciteer dan via onze website www.werkenbijbaker.nl!
Informatie
Baker McKenzie is één van ’s werelds grootste en meest toonaangevende advocatenkantoor, met 77 kantoren in 47 landen. Als eerste advocatenkantoor in Nederland met een internationale praktijk, heeft Baker McKenzie Amsterdam de meeste ervaring in de grensoverschrijdende advocatuur. In Amsterdam werken circa 200 advocaten, fiscalisten en notarissen voor internationale en Nederlandse topcliënten. Wil jij écht weten hoe het eraan toegaat op een internationaal advocatenkantoor? Kom dan student-stage lopen! Wij bieden je de mogelijkheid om twee maanden fulltime mee te lopen op ons kantoor.
Fiscale praktijk
De fiscale sectie binnen Baker McKenzie heeft een naam hoog te houden. Al vele jaren combineert de sectie gedegen fiscale kennis met praktische slagvaardigheid. Zij adviseert, assisteert en procedeert waar nodig, vaak in nauwe samenwerking met de Notariële en juridische collega’s van de sectie Corporate en met buitenlandse Baker McKenzie kantoren. In de fiscale praktijk van Baker McKenzie in Amsterdam werken ongeveer 75 professionals verdeeld over verschillende specialisaties:
Onze sectie Corporate & International Tax verleent bijstand aan Nederlandse en buitenlandse cliënten op fiscaal gebied zowel bij transacties (waaronder fusies, overnames en reorganisaties) als in het beslechten of voorkomen van fiscale geschillen.
Onze afdeling Indirect Tax bedient beursgenoteerde multinationals en grote en middelgrote ondernemingen op het gebied van omzetbelasting. Het team vervult binnen Baker McKenzie een voortrekkersrol bij de verdere uitbouw van een wereldwijde BTW- en douanepraktijk.
Het team Transfer Pricing bestaat uit belastingadviseurs, economen en analisten van over de hele wereld. Zij houden zich bezig met tax planning en transacties en bieden naast uitgebreid economisch belastingadvies, innovatieve zakelijke oplossingen aan onze internationale klanten.
Daarnaast houdt onze afdeling Employee Benefits zich voornamelijk bezig met loonbelastingen en sociale verzekeringen. Onze collega’s adviseren onder andere over zaken van arbeidsvoorwaarden tot en met belastingcontroles en zijn betrokken bij de fiscale aspecten van reorganisaties en internationale uitzendingen van werknemers.
De baanbrekende praktijk staat nummer één op internationale juridische ranglijsten en valt regelmatig in de prijzen. Zo zijn wij meerdere malen uitgeroepen door International Tax Review tot Tax Firm én Transfer Pricing Firm of the Year.
Functie
Als student-stagiaire werk je mee aan projecten met de Baker McKenzie collega’s en lever je o.a. bijdrage door het doen van due diligence en het schrijven van memo’s. Je wordt uitgedaagd om je kennis en ervaring creatief in te zetten op een specifiek werkgebied. Uiteraard dragen wij zorg voor goede begeleiding en ben je ook van harte welkom bij sociale kantoor en/of sectie gerelateerde evenementen.
Eisen
Baker McKenzie is altijd op zoek naar gemotiveerde student-stagiaires. Je kiest bewust voor een stage bij een groot, internationaal kantoor en kunt dit goed motiveren. Je zit minimaal in het derde jaar van je universitaire studie Fiscaal Recht of Fiscale Economie en beschikt over een goed CV (met nevenactiviteiten) evenals een goede cijferlijst. Daarnaast heb je een goede beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal en wil je graag stage komen lopen in een team om te werken aan grensoverschrijdende zaken. Je wilt jezelf ontwikkelen en je kennis verdiepen en verbreden in een internationale omgeving. Ook vind je het leuk om op sociaal vlak actief te zijn binnen de sectie.
Interesse
Ben jij klaar voor deze uitdaging en herken jij jezelf in bovengenoemde functieomschrijving? Solliciteer dan middels onze website www.werkenbijbaker.nl.
Informatie
Baker McKenzie is één van ’s werelds grootste en meest toonaangevende advocatenkantoor, met 77 kantoren in 47 landen. Als eerste advocatenkantoor in Nederland met een internationale praktijk, heeft Baker McKenzie Amsterdam de meeste ervaring in de grensoverschrijdende advocatuur. In Amsterdam werken circa 200 advocaten, fiscalisten en notarissen voor internationale en Nederlandse topcliënten. Wil jij écht weten hoe het eraan toegaat op een internationaal advocatenkantoor? Kom dan student-stage lopen! Wij bieden je de mogelijkheid om twee maanden fulltime mee te lopen op ons kantoor. Bij onze civiele praktijk kun je als Student-stagiaire terecht bij de secties: Corporate/M&A, Banking & Finance, Employment, Litigation, IP/IT & Commercial, Real Estate en Competition & Trade. Bij welke sectie je stage kan lopen, hangt af van je eigen ambitie, je afstudeerrichting en je persoonlijke kwaliteiten. Vermeld bij je sollicitatie duidelijk naar welke sectie je voorkeur uitgaat en waarom.
Functie
Als Student-stagiaire werk je mee aan projecten met de Baker McKenzie collega’s en lever je o.a. bijdrage door het doen van due diligence en het schrijven van memo’s. Je wordt uitgedaagd om je kennis en ervaring creatief in te zetten op een specifiek werkgebied. Uiteraard dragen wij zorg voor goede begeleiding en ben je ook van harte welkom bij sociale kantoor en/of sectie gerelateerde evenementen.
Eisen
Baker McKenzie is altijd op zoek naar gemotiveerde Student- stagiaires. Je kiest bewust voor een stage bij een groot, internationaal kantoor en kunt dit goed motiveren. Je zit minimaal in het derde jaar van je universitaire studie Nederlands Recht en beschikt over een goed CV (met nevenactiviteiten) evenals een goede cijferlijst cijferlijst. Daarnaast heb je een goede beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal en wil je graag stage komen lopen in een team om te werken aan grensoverschrijdende zaken. Je wilt jezelf ontwikkelen en je kennis verdiepen en verbreden in een internationale omgeving. Ook vind je het leuk om op sociaal vlak actief te zijn binnen de sectie.
Interesse
Ben jij klaar voor deze uitdaging en herken jij jezelf in bovengenoemde functieomschrijving? Solliciteer dan middels onze website www.werkenbijbaker.nl.
Vier advocaten voor Fruytier Lawyers in business
Amsterdam, 32-40 uur
Advocaat bij Fruytier, de functie(s)
De advocaten die Fruytier zoekt zijn juridisch specialisten op het gebied van
en beschikken over een ondernemende en commerciële mentaliteit.
Fruytier zoekt juristen met meerdere jaren werkervaring op een van de gevraagde rechtsgebieden. Deze ervaring is bij voorkeur opgedaan bij een advocatenkantoor.
Binnen Fruytier bestaat een praktijk waarin zowel geadviseerd als geprocedeerd wordt. Je beschikt tevens over de kwaliteiten om binnen enkele jaren jouw – al relevante – netwerk te verstevigen en weet op jouw vakgebied maar ook op de rechtsgebieden van collega’s – een substantiële omzet te genereren. Je kiest er bewust voor om juist bij Fruytier jouw praktijk uit te breiden en voort te zetten. Het werken bij een advocatenkantoor als Fruytier, geeft jou die inspirerende omgeving om te blijven excelleren en de praktijk verder uit te bouwen.
Als echte teamplayer bouw je mee aan de uitbouw van het kantoor. Niet in de laatste plaats geldt dat je een plezierige kantoorgenoot bent, want Fruytier hecht grote waarde aan de sfeer binnen het kantoor.
Partnerperspectief is zeker aanwezig. Voor advocaten die een relevante praktijk meebrengen is participeren in Fruytier al op korte termijn mogelijk.
Functie-eisen
De geschikte kandidaten beschikken over:
De ideale kandidaten zijn netwerkers en zijn commercieel ingesteld. Zij zijn in staat om met een sterk netwerk nieuwe business te genereren.
Een stevige persoonlijkheid met gezond zelfbewustzijn en heeft reeds bewezen vertrouwen bij opdrachtgevers op te kunnen bouwen. Een dienstverlenende instelling én een hoog energieniveau zijn noodzakelijk, evenals integriteit, gewetensvol handelen en respect voor eenieder in de organisatie. Hij/zij is een creatieve vakspecialist en kan als businesspartner ondernemers ondersteunen.
Fruytier Lawyers in Business
Fruytier Lawyers in Business is een middelgroot Amsterdams advocatenkantoor met een duidelijke hands-on mentaliteit. De advocaten van Fruytier voeren een advies- en procespraktijk gericht op ondernemingen. Al veertig jaar wordt er door de advocaten van dit kantoor in oplossingen gedacht en niet in conflicten.
Het kantoor is gespecialiseerd in juridische advisering en begeleiding van ondernemingen (MKB), is gevestigd in een modern kantoorgebouw en telt in totaal 13 medewerkers waarvan 8 advocaten.
De partners en medewerkers bruisen van energie om het kantoor op korte termijn te laten groeien tot 15- 18 advocaten.
Fruytier is een ambitieuze en ondernemende omgeving met een constante aandacht voor hoge juridische kwaliteit. Een prettig modern kantoor waar geïnvesteerd wordt in de groei en ontwikkeling van mensen en praktijk. Een open, motiverende en collegiale werksfeer waar de menselijke maat en gezamenlijk ondernemerschap de norm is.
Solliciteren
Terra Legal Search begeleidt de sollicitatieprocedure voor deze vacatures.
Op de site van Terra Management Search: www.terralegal.nl kun je een informatienotitie downloaden over deze vacatures en de sollicitatieprocedure.
Wanneer je geïnteresseerd bent in een van de vacatures, ontvangt Terra Legal Search graag zo spoedig mogelijk je motivatie en curriculum vitae via het online sollicitatieformulier.
Wil je bij sollicitatie vermelden waar je deze vacature voor het eerst zag?
Voor resterende vragen nodigen we je uit ons te bellen of e-mailen. Dianne Kurvers, search Consultant, terra@terrasearch.nl, 085 0702597.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Juridisch medewerker Vergunningen, Toezicht en Handhaving
Fulltime | Amsterdam
Team procesuitvoering is op zoek naar een juridisch medewerker Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) op het gebied van Wabo-vergunningen in stadsdeel Noord.
Ben jij klaar om als ervaren professional ons team te versterken?
De functie
Team Procesuitvoering maakt onderdeel uit van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving Amsterdam-Noord. Binnen het team zijn juridisch medewerkers werkzaam die juridische ondersteuning bieden aan de teams Wabo-vergunningen, Apv-vergunningen en toezichthouders. De ondersteuning bestaat uit advisering bij complexe of gevoelige handhaving- en vergunningdossiers op het gebied van bouwen, strijdig gebruik, brandveiligheid, horeca, evenementen, openbare ruimte en milieu. Daarnaast verzorgt het team handhavingsbesluiten en overige aanschrijvingen. Van jou wordt verwacht dat je voor een groot deel van de tijd jouw juridische kennis en ervaring gaat inzetten om team Wabo-vergunningen te ondersteunen.
Je komt te werken in een dynamische organisatie waarin flexibel en breed gewerkt wordt. Primair geef je juridische ondersteuning aan team vergunningen (Wabo en ruimtelijke ordening), waaronder ook vertegenwoordiging in bezwaar en Bibob-toetsen valt. Daarnaast wordt je als juridisch medewerker bij team Procesuitvoering VTH-breed ingezet op o.a. juridische handhavingsdossiers op het gebied van Wabo, milieu en horeca en ondersteun je medewerkers vergunningen en toezichthouders bij complexe en omvangrijke dossiers. Ook kan je ingezet worden op stedelijke projecten.
Werkzaamheden
Wij vragen
Competenties
Wij bieden
De organisatie
De gemeente Amsterdam wil graag voor klanten op een eenduidige manier werken en diensten verlenen. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en
Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat er in de gebieden speelt. De stadsdelen kennen nog wel een ieder een eigen organisatie met specifieke opgaven in de verschillende gebieden maar medewerkers kunnen flexibel, stadsbreed, ingezet worden.
Noord
Noord is een van de gebieden in Amsterdam waar de komende 8 jaar bijna 12.000 woningen extra worden gebouwd. Dat gebeurt in gebieden waar voorheen de (scheepsbouw) industrie de boventoon voerde maar waar nu alle ruimte voor woningbouw en stedelijke functies is ontstaan. Ook rond de stations van de noord-zuidlijn wordt fors gebouwd. Het team procesuitvoering geeft juridische, administratieve en financiële ondersteuning aan de afdeling VTH. Het team bestaat uit 5 juridische medewerkers, 4 medewerkers ondersteuning, 1 informatie analist en 1 medewerker bedrijfsvoering.
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 30 december 2018 door te klikken op de sollicitatiebutton.
Het sollicitatiegesprek zal plaatsvinden met een teamleider en een vertegenwoordiging van de afdeling.
Vragen over deze vacature
Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact op met Ahmed Ballafikth, senior jurist, bereikbaar via telefoonnummer: 020-252 9965 of per mail: a.ballafkih@amsterdam.nl.
De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridisch Medewerker Vergunningen, Toezicht en Handhaving, Juridisch Medewerker, Vergunningen, Toezicht, Handhaving, Juridisch, Legal, Gemeente
Stichting Migratierecht Nederland (SMN) is een kennisinstituut op het vlak van het reguliere vreemdelingenrecht en aanpalende rechtsgebieden. De stichting is eind 2014 opgericht en komt voort uit de afdeling migratierecht van Forum, Instituut voor multiculturele ontwikkelingen. SMN is gevestigd in Amsterdam en telt 12 medewerkers.
SMN is opgericht om (1) informatie inzake de rechtspositie van migranten beschikbaar te stellen aan rechtshulpverleners en andere belangstellenden, (2) advocaten en andere juristen, die migranten bijstaan, op te leiden en bij te scholen en (3) op te komen voor de rechten van migranten. SMN richt zich thans op de eerste twee doelstellingen.
SMN bedient een niche: rechtshulpverleners in het reguliere vreemdelingenrecht. Het leeuwendeel van de migratierechtadvocaten is lid van de Werkgroep Rechtsbijstand in Vreemdelingenzaken (WRV), waarvan SMN het secretariaat voert. SMN beschikt over een relevant netwerk in m.n. de advocatuur en de wetenschap. Advocaten vormen de belangrijkste doelgroep. Klanten waarderen de hoogwaardige producten van SMN. Medewerkers beschikken over de specifieke kennis en vaardigheden, die nodig zijn voor de huidige activiteiten van SMN.
De huidige directeur heeft de overgang van Forum naar een zelfstandige stichting goed vormgegeven. Nu is een vervolgslag naar verdere ontwikkeling nodig. SMN is een financieel gezonde stichting.
Wij zoeken
Een goede manager die strategisch en operationeel leiding kan geven aan SMN, aantoonbare affiniteit heeft met het migratierecht en genoemde vervolgslag kan formuleren en implementeren.
Daarnaast zijn belangrijk: goede interactie met het bestuur en de stakeholders, kunnen samenwerken met gemotiveerde professionals, een verbindende persoonlijkheid, communicatieve vaardigheden, organisatorisch inzicht, initiërend vermogen, creativiteit en resultaatgerichtheid.
Belangrijkste taken
• Consolideren en verder ontwikkelen van SMN
• Borgen van de kwaliteit van het werk van SMN
• Periodiek rapporteren aan het bestuur
• Opstellen en uitvoeren van jaarplan en de begroting binnen door het bestuur vastgestelde kaders
• Signaleren, volgen en interpreteren van relevante ontwikkelingen m.b.t. de doelstelling van SMN, zoeken naar nieuwe mogelijkheden en kansen voor de organisatie
• Onderhouden van een relevant netwerk met de verschillende stakeholders
• Gezicht van SMN vormen en organisatie positioneren, o.a. door het onderhouden van contacten met de pers
• Voeren van een verantwoord financieel beleid en personeelsbeleid
Opleiding
• Academisch werk- en denkniveau
• Kennis van het migratierecht is een pre
Ervaring
• Ervaring in het leiding geven aan een kleine organisatie met gemotiveerde professionals. Bij beperkte ervaring de bereidheid zich snel in die rol te ontwikkelen.
• Ervaring met juridisch werk
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.
Wij bieden
• Een enthousiast team en een plezierige omgeving om in te werken
• Een maatschappelijk relevante functie binnen een dynamisch rechtsgebied
• Goede arbeidsvoorwaarden conform de CAO Sociaal Werk
• Een salaris van max. € 5.441 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal 12)
• Een tijdelijke aanstelling voor de periode van één jaar, met de bedoeling deze bij goed functioneren om te zetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Voor meer informatie over SMN, bezoek www.stichtingmigratierecht.nl. Met vragen over de functie kunt u bellen met Rob Dortland (bestuurslid) op 06 15035016. Vragen over de procedure kunt u stellen aan Ellie Spreeuw (secretaresse) op 020 3620500. Reageren kan t/m donderdag 6 december door een motivatiebrief en CV te mailen naar info@stichtingmigratierecht.nl. De eerste gesprekken zijn gepland in week 50, vervolggesprekken in week 51.
Vastgoedjurist (36 uur)
Contract type: Contract
Wil jij werken bij een woningcorporatie die prachtige nieuwbouwprojecten ontwikkelt? Wil jij een belangrijke rol vervullen in het proces van vastgoedontwikkeling? Wil jij jouw ervaring en kennis inzetten voor een interessante maatschappelijke opgave?
Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat doet Juridische Zaken?
Juridische Zaken bestaat uit vier bedrijfsjuristen die gezamenlijk de organisatieonderdelen van de Alliantie ondersteunen. Als bedrijfsjurist adviseer je de directie, het management en medewerkers over (juridische) vraagstukken. Je denkt proactief mee; aan ‘de voorkant’ van een vraagstuk, adviseert in geschillen en ad hoc juridische kwesties. Iedere bedrijfsjurist heeft een specifiek account en verschillende expertises. Juridische Zaken adviseert op het gebied van: huurrecht, goederenrecht (VVE/koop/erfpacht), governance & toezicht, IT & privacy, compliance, bouwrecht, bestuursrecht, ondernemingsrecht en contractenrecht. Juridische Zaken valt onder de verantwoordelijkheid van de bestuurssecretaris.
Wat ga jij doen?
• Jouw belangrijkste account (circa 3 dagen) is de Alliantie Ontwikkeling B.V. De Alliantie Ontwikkeling B.V. ontwikkelt nieuwbouw- en renovatieprojecten voor stichting de Alliantie.
• Jij bent betrokken bij het opstellen van contracten voor vastgoedontwikkeling, vanaf de aankoop van de grond tot en met de oplevering van woningen.
• Jij adviseert bij het opstellen van samenwerkingsovereenkomsten, koopovereenkomsten, aannemingsovereenkomsten en bijvoorbeeld in (oplever)geschillen en aansprakelijkheidsstellingen.
• Jij werkt actief mee aan het opstellen en evalueren van modelcontracten voor de vastgoedontwikkeling.
• Jij bent binnen de Alliantie Ontwikkeling B.V. mede verantwoordelijk voor governance vraagstukken.
• Jij bent daarnaast 1,5 dag flexibel inzetbaar voor de Alliantie. Jij vindt het in dat kader een uitdaging over verschillende onderwerpen mee te denken en te adviseren, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid.
• Jij houdt de ontwikkelingen bij op jouw vakgebied en hebt regelmatig overleg met de andere bedrijfsjuristen.
Over de functie zegt collega bedrijfsjurist Karlijn: “Ik ben betrokken bij veel verschillende juridische vraagstukken, ik ontmoet daardoor veel verschillende collega’s en stakeholders en ik heb veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Dat maakt elke werkdag anders!”
Wat neem jij mee?
• Een afgeronde WO-opleiding Nederlands recht.
• Ruime kennis en ervaring in het privaatrechtelijk bouwrecht, algemeen verbintenissenrecht, goederenrecht en het aansprakelijkheidsrecht.
• Kennis van de Woningwet, het bestuursrecht en/of energierecht is een pré.
• Oplossingsgerichte, proactieve en flexibele instelling.
• Zelfstandigheid, ervaring en besluitvaardigheid.
• Sterk ontwikkelde communicatieve- en adviesvaardigheden.
Wat krijg jij?
Naast een veelzijdige, interessante en afwisselende functie binnen een ambitieuze organisatie en een enthousiast team, bieden wij jou:
een jaarcontract met aansluitend een vast dienstverband bij voldoende functioneren;
• een goed salaris, waarbij de functie is ingedeeld in CATS-schaal K conform de CAO Woondiensten;
• uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden; b.v. een laptop en telefoon van de zaak;
• een flexplek in ons moderne kantoorpand op steenworp afstand van het station Hilversum C.S.;
• veel ruimte voor initiatief, opleiding en persoonlijke ontwikkeling;
• een informele sfeer in een dynamische organisatie;
• een goede balans tussen werk en privé.
Ben jij de vastgoedjurist die het verschil maakt?
Laat van je horen en overtuig ons! Solliciteren kan via de ‘Solliciteer’ button.
Contactpersoon voor deze vacature is Kim te Brake, bestuurssecretaris (0646381652).
De procedure
Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Een gave uitdaging voor een juridisch talent!
Transdev Nederland is voor het hoofdkantoor te Hilversum op zoek naar een
Junior Bedrijfsjurist
Wat ga je doen?
Als junior bedrijfsjurist maak je onderdeel uit van de afdeling Juridische Zaken. De afdeling Juridische Zaken bestaat uit vier juristen. Het is een kleine afdeling met ontzettend leuke collega’s. Iedereen werkt zelfstandig en heeft zijn eigen specialismen en aandachtsgebieden.
In deze rol liggen jouw werkzaamheden op alle rechtsgebieden, zoals algemeen contractenrecht, arbeidsrecht, aanbestedingsrecht, bestuursrecht, vennootschapsrecht. Onderdeel van je werk is het aanvragen van vergunningen, verzorgen van inschrijvingen in het handelsregister en het verzorgen van rapportages. Tevens ga je zelfstandig juridische procedures voeren, zoals bij de geschillencommissie openbaar vervoer. Daarnaast verricht je ook overige juridische werkzaamheden zelfstandig, zoals het beoordelen van contracten, het adviseren van interne klanten en het opstellen van memo’s.
Wie zoeken wij?
Je hebt ongeveer 3 à 4 jaar ervaring als jurist. Bij voorkeur heb je een afgeronde stage binnen de advocatuur of heb je de beroepsopleiding bedrijfsjuristen afgerond. Je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels. Je hebt ervaring in het voeren van procedures en beschikt over een ‘hands-on’ mentaliteit, bent leergierig en neemt initiatief.
Kortom:
Herken jij jezelf hierin? Dan zoeken wij jou, een enthousiaste ‘young’ professional, met:
Onze organisatie
Transdev Nederland geeft mensen de vrijheid om te reizen. Als toonaangevend mobiliteitsbedrijf zijn we actief in het hele land onder diverse namen zoals Connexxion, Hermes en Breng. We leveren innovatieve mobiliteitsoplossingen voor personenvervoer en dragen met onze duurzame voertuigen en initiatieven bij aan de energietransitie in ons land. Ook verzorgen wij met Witte Kruis het ambulancevervoer in diverse regio’s in Nederland. Bij alles wat we doen staan onze reizigers en medewerkers centraal. Transdev Nederland heeft 12.000 medewerkers en vervoert dagelijks zo’n 500.000 mensen.
Als onderdeel van een grote internationale organisatie van 82.000 medewerkers in 20 verschillende landen, profiteren we van een enorme hoeveelheid kennis en ervaring. Wij zijn koploper op het gebied van zero-emission personenvervoer en innovatieve mobiliteit. Bovendien zijn we voortdurend op zoek naar talent en de nieuwste technieken en partners. Zo kunnen we als organisatie blijven innoveren en onze ambities realiseren. De afdeling juridische zaken is op zoek naar een junior bedrijfsjurist die samen met ons deze ambities wil waarmaken.
Wat bieden wij?
Interesse?
Ben je nieuwsgierig geworden en denk je de juiste persoon voor deze functie te zijn? Solliciteer dan op deze vacature via de sollicitatiepagina op onze website door te klikken op de solliciteer button.
Acquisitie naar aanleiding van. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Bedrijfsjurist, Jurist, Contractenrecht, Contractrecht, Contracts, Arbeidsrecht, Aanbestedingsrecht, Bestuursrecht, Vennootschapsrecht, Juridisch Adviseur, Recht, Advocatuur, Rechtsgeleerdheid
Bijdragen aan een betere wereld door onderscheidend onderwijs en grensverleggend onderzoek. Dat is de ambitie van de VU. Heldere keuze voor maatschappelijke verantwoordelijkheid. De afdeling Bestuurlijke en Juridische Zaken ondersteunt CvB en organisatie. Kwalitatief hoogwaardige advisering en informatievoorziening op juridisch en bestuurlijk vlak, governance en compliance.
Afdelingshoofd is managerial verantwoordelijk voor 14 (senior) professionals. Bovendien voortrekker en procesleider van een aantal universiteitsbrede dossiers. Heeft oog voor interne en externe ontwikkelingen en de juridische impact hiervan. Legt contact, verbindt inhoud en mensen. Stemt af en stelt prioriteiten. Mooie rol voor breed onderlegde jurist met leidinggevende ervaring op bestuurlijk niveau in complexe organisatie. Proactief en dienstverlenend, stevig en besluitvaardig. Relativeringsvermogen, open vizier, collegiaal. Warme belangstelling voor onderwijs en onderzoek.
Jaarsalaris max. ca. € 90K.
De VU wordt in de werving ondersteund door het bureau Ebbinge. Heeft u interesse in een profielbeschrijving of heeft u vragen over deze positie, dan kunt u contact opnemen met Wenchi Liu van Ebbinge: wenchi.liu@ebbinge.nl / 06 11 300 299.
Uw sollicitatie ontvangen we graag via: https://www.ebbinge.nl/open-posities/hoofd-bestuurlijke-en-juridische-zaken
Ken jij het juridische vak als geen ander en krijg jij energie van het delen van kennis? Gemeente Haarlemmermeer te Hoofddorp is op zoek naar een aanbestedingsjurist die meedenkt over juridische vraagstukken die spelen binnen de gemeente. Word jij onze nieuwe kennisbank en sparringpartner?
Gemeente Haarlemmermeer heeft voor haar locatie in Hoofddorp een vacature voor een
Senior Aanbestedingsjurist
28-36 uur
Jouw rol als Aanbestedingsjurist
Als aanbestedingsjurist adviseer je je collega’s van team Inkoop en de interne klant over de juridische mogelijkheden en beperkingen. Je denkt mee over juridische vraagstukken en adviseert met oog voor doelmatige oplossingen. Je werkt voor uiteenlopende vakdisciplines en begeleidt inkooptrajecten waaronder Europese aanbestedingen. Wij zoeken een businesspartner die meedenkt met de vraagstukken die er zijn binnen verschillende afdelingen van de gemeenten. Daarom is het van belang dat je je eigen werkzaamheden weet af te bakenen en waar nodig grenzen bewaakt. Daarnaast ben jij organisatiesensitief, doortastend, flexibel en besluitvaardig.
Team Inkoop adviseert collega’s binnen de Gemeente Haarlemmermeer over inkoop en begeleidt aanbestedingstrajecten. Werkend vanuit de doelstellingen van de Gemeente geeft men vorm aan rechtmatig en doelmatig inkopen.
Waar ga je werken?
Binnen gemeente Haarlemmermeer is inkoop een belangrijk thema. Team inkoop maakt deel uit van het cluster Inkoop en Juridische Zaken. In steeds meer projecten is een inkoopadviseur vanaf het begin betrokken. Men denkt mee over de te behalen resultaten en hoe inkoop kan bijdragen aan het realiseren van deze resultaten. Vanuit inkoop draagt men bij aan efficiënte bedrijfsvoering en ondersteunen we de gemeentelijke organisatie om nog beter “in control” te zijn.
Het team bestaat op dit moment uit een teammanager Inkoop, acht inkoopadviseurs waaronder een aanbestedingsjurist en drie contractbeheerders.
Naast een aanbestedingsjurist zijn wij ook op zoek naar een inkoopadviseur in opleiding en aanbestedingsjurist in opleiding. Benieuwd naar de vacature? Bekijk ze via de onderstaande links:
Inkoopadviseur in opleiding:
https://www.werkenbijhaarlemmermeer.nl/vacature/1998/inkoopadviseur-in-opleiding/
Aanbestedingsjurist in opleiding:
https://www.werkenbijhaarlemmermeer.nl/vacature/1997/aanbestedingsjurist-in-opleiding/
Wat neem je mee?
Als aanbestedingsjurist heb je een ondernemende instelling en een projectmatige manier van werken. Je beschikt over het vermogen tot dejuridisering. Verder vind je samenwerken en afstemmen geen enkel probleem; je deelt graag je kennis. Daarnaast ben je gericht op de balans tussen klantwensen en wetgeving. Dit betekent dat je je kan verplaatsen in het perspectief van de interne klant. Tot slot ben je in staat om het overzicht te houden over jouw inkooptrajecten en de lopende adviezen.
Naast de competenties die hierboven vermeld staan, vinden wij het belangrijk dat je:
Wat biedt Gemeente Haarlemmermeer jou?
Solliciteren op de functie van Aanbestedingsjurist
Herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving? Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en motivatiebrief via onze sollicitatiepagina waarin je aangeeft wat jouw focus is en wat jou inspireert in deze functie.
Je kunt uiterlijk reageren tot en met 21 november. Wij nemen alleen sollicitaties in behandeling die wij via www.werkenbijhaarlemmermeer.nl ontvangen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist, Aanbestedingsjurist, Juridisch Adviseur, Adviseur Aanbestedingsjurist, Contractrecht, Overheid, Gemeente, vacature Hoofddorp, vacature Haarlemmermeer, WO