Logo van

‘Een echte doener met oog voor kwaliteit’ 

UITVOEREND JURIDISCH MEDEWERKER SOCIAAL DOMEIN 
voor 32-36 uur per week 
een ideale startersfunctie voor de duur van 2 jaar.


Wie zijn wij?
In Scherpenzeel wonen we met bijna tienduizend inwoners in een prettig groene omgeving. Het werkklimaat in onze gemeentelijke organisatie met 79 medewerkers is aangenaam. De werksfeer kenmerkt zich door betrokkenheid, openheid en resultaatgerichtheid met ruimte voor elkaars ideeën. Onze kernwaarden zijn betrokken, dienstverlenend en kracht.

Algemene tekst over afdeling en functie 
De afdeling Bedrijfsvoering is de motor van onze organisatie. Zij zorgt ervoor dat de andere afdelingen kunnen bewegen. Onder Bedrijfsvoering vallen de onderdelen: ICT, documentaire informatievoorziening, gegevensbeheer, financiën, juridische kwaliteitszorg, inkoop, P&O, communicatie, veiligheid en bodetaken. 
Door de decentralisatie van het sociaal domein zijn er nieuwe taken bijgekomen. 
We zoeken versterking rond contractmanagement. Door de decentralisatie zie we ook een toename van bezwaar –en beroepsprocedures. Deze procedures worden behandeld door onze juridische beleidsmedewerkers. Goede (administratieve) ondersteuning daarbij is van groot belang. Durf jij deze uitdaging aan? Samen met de juridische collega’s maakt je onderdeel uit van de afdeling Bedrijfsvoering, maar ook zal je veelvuldig contact hebben met de collega’s van de afdeling Gemeentewinkel.

Wat zijn je werkzaamheden?
Deze functie biedt een mooie combinatie van administratieve en adviserende taken. 
Je beheert het juridisch kennissysteem en je houdt de jurisprudentie rond het sociaal domein bij. Daarnaast beheer je het kwaliteitssysteem van het sociaal domein met daarin: beleid, beleidsregels, producten, beschikkingen, protocollen en processen en werk je mee aan de verdere uitbouw van dit systeem,
Je bent verantwoordelijk voor het contractmanagement van de Wmo en biedt ondersteuning bij inkoop en aanbesteding. Ook lever je informatie aan voor de website en de sociale kaart.
Verder begeleidt je bezwaar -en beroep procedures binnen het sociaal domein
Tenslotte geef juridisch advies aan klantmanagers over casuïstiek.

Wat vragen wij van je?

  • Een afgeronde juridische hbo-opleiding;
  • Een hands-on mentaliteit en je vindt het geen probleem om je bezig te houden met administratieve taken;
  • Je kan beleid en uitvoering goed met elkaar verbinden;
  • Een nieuw systeem snel eigen maken is voor jou geen enkel probleem;
  • Je kunt zowel goed zelfstandig als in een team werken.


Over welke competenties moet je beschikken?
Klant- en servicegericht, kwaliteitsbewust, flexibel, accuraat, krachtig en ondernemend

Wat bieden wij? 
Een veelzijdige functie met een afwisselend werkpakket in een collegiale en informele werksfeer. Het betreft in eerste instantie een aanstelling voor de duur van 2 jaar.

Het salaris voor deze boeiende functie is afhankelijk van je vaardigheden, opleiding en werkervaring. 

De functie is gewaardeerd in salarisschaal 9 van de CAR-UWO. 
Bovenop je maandelijkse salaris beschik je over een Individueel Keuzebudget van 16,8%. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen, er vakantie uren van te kopen, enzovoort.
Het betreft een tijdelijke aanstelling voor de periode van een jaar, met uitzicht op verlenging bij goed functioneren. 

Herken jij je in bovenstaand profiel?
Schriftelijk reageren kun je tot en met 17 augustus aanstaande via de 'Solliciteer' button of via het e-mailadres van de gemeente Scherpenzeel: werkenin@scherpenzeel.nl. Vermeld bij je reactie het vacaturenummer 2018-09. Let op! Wij verwachten dat je motivatie past op één A4 en je CV op maximaal twee pagina’s. 

Heb je nog vragen?
Neem dan contact op met de heer Jan-Willem Berkhof, afdelingshoofd Bedrijfsvoering of de heer Jan Schoeman, afdelingshoofd Gemeentewinkel. Je kunt hen bereiken via telefoonnummer 033 – 277 23 24

Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Contact informatie